Logo

Cum ar putea sufoca și mai tare Ucraina traficul rutier de marfă în România

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă
 

Ucrainenii ar putea exporta și mai mult prin Portul Constanța. După recentele probleme cu unele dintre rutele de export, companiile ucrainene și-ar putea îndrepta atenția către Portul Constanța ca alternativă temporară. Problemele de la granița cu Polonia, blocată de transportatorii polonezi, precum și reparațiile la calea ferată din Ucraina ce a restricționat livrările de cereale la portul Odesa i-ar putea determina pe exportatori să aleagă rutele prin România.

Ucraina are probleme cu rutele de export. Luni, pe 13 noiembrie, s-a înregistrat un trafic mai scăzut al mărfurilor agricole ucrainene pe cale rutieră, de 220.000 de tone, comparativ cu 226.000 de tone față de luna precedentă. În plus, autoritățile de la Calea Ferată de Stat din Ucraina au anunțat că transportul cerealelor către portul Odesa a fost restricționat temporar în urma lucrărilor de reparație ce se desfășoară în prezent. Astfel, Portul Constanța și rutele prin România devin o alternativă atractivă pentru exportatori.

Ucrainenii ar putea exporta și mai mult prin Portul Constanța. După recentele probleme cu unele dintre rutele de export, companiile ucrainene și-ar putea îndrepta atenția către Portul Constanța ca alternativă temporară. Problemele de la granița cu Polonia, blocată de transportatorii polonezi, precum și reparațiile la calea ferată din Ucraina ce a restricționat livrările de cereale la portul Odesa i-ar putea determina pe exportatori să aleagă rutele prin România.

Ucraina are probleme cu rutele de export.

Luni, pe 13 noiembrie, s-a înregistrat un trafic mai scăzut al mărfurilor agricole ucrainene pe cale rutieră, de 220.000 de tone, comparativ cu 226.000 de tone față de luna precedentă. În plus, autoritățile de la Calea Ferată de Stat din Ucraina au anunțat că transportul cerealelor către portul Odesa a fost restricționat temporar în urma lucrărilor de reparație ce se desfășoară în prezent. Astfel, Portul Constanța și rutele prin România devin o alternativă atractivă pentru exportatori.

Exporturile agricole pe cale rutieră au ajuns, luni, pe 13 noiembrie, la 220.000 de tone, față de 226.000 de tone în octombrie și 223.000 de tone în septembrie, a relatat Latifundist.

„Trecerea vehiculelor prin punctele vamale de la granița cu Polonia a scăzut la nivelul de 4.000 tone de marfă pe zi, față de valorile de vârf de 7.500 tone pe zi, înregistrate în luna precedentă. În același timp, traficul vehiculelor cu marfă prin alte puncte, de la granița cu România, Ungaria și Moldova, crește treptat”, s-a arătat într-un raport publicat de Spike Brokers.

Rata medie zilnică de trecere a camioanelor cu produse agricole pentru export prin punctele vamale în luna noiembrie a fost:

Polonia — 5.083 tone pe zi (~212 mașini);
România — 4.314 tone pe zi (~180 mașini).

Citește mai mult AICI

 

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.