Logo

VIDEO. Portul Constanța- cozile de camioane cresc de la o zi la alta

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă
 

Pe măsură ce se recoltează tot mai multe cereale, cozile de camioane cresc pe zi ce trece în Portul Constanța.

Portul este și acum blocat. Cozile de camioane cu cereale românești, care așteaptă să meargă la export, se măresc de la o oră la alta. Operatorii privați din port preiau cu prioritate barje și trenuri, ca să nu fie penalizați.

În acest timp, cerealele și alte mărfuri stau în tiruri pe șosele, iar producătorii suportă costurile. Peste toate, se adaugă transporturile ucrainene și condițiile meteo nefavorabile din ultimele zile.

Recolta de cereale româneşti e bună anul acesta şi mare parte ar trebui să ajungă la export, în Orientul Mijlociu, Europa sau nordul Africii. Dar, deocamdată, stă în camioanele înlănţuite pe zeci de km până la Portul Constanța. După ce că preţurile la transport s-au dublat față de anul trecut, producătorii romani pierd bani şi în aceste blocaje, care durează de câteva zile.

Răzvan Filipescu – vicepreședinte Asociația Producătorilor Agricoli Dobrogea: „Toată această presiune pe logistică se transferă într-o creștere a prețului transportului. Transportatorul nu mai vrea să vină spre Portul Constanța pentru că lui nu îi convine să piardă 2-3 zile la descărcare, și asta înseamnă un preț. Cei care nu pot să transporte, trebuie să depoziteze, generează, apar costuri."

Prioritate au barjele şi trenurile, pentru că dacă blochează portul cu ele, operatorul risca penalizări. Nu se întâmplă asta în cazul camioanelor. În acest blocaj pe şosele, pe lângă cereale, sunt prinse inclusiv alte mărfuri, containere sau vrac.

Claudiu Vuta – director comercial operator port: „Preconizez că după 15 august se va înregistra un vârf de trafic, ceea ce va pune presiune pe infrastructura portuară. Anul trecut s-au înregistrat 8 milioane de tone suplimentar față de 2021, anul acesta, în 2023, ne așteptăm la o creștere a tonelor manipulate și da, vom putea face față, dar presiunea fără investiții va fi una enormă. Acest port a fost conceput iniţial pentru trafic feroviar"

Capacitatea maximă de depozitare a cerealelor operate de companii private în Portul Constanța este de 1,82 de milioane de tone. Din august, Administrația Portului Constanța îi va ajuta pe şoferi cu o aplicaţie prin care să se poată programa.

Florin Vizan – director general Port Constanța: „Coada este formată deoarece operatorii portuari nu operează în anumite momente ale zilei, numai camioane. Operează și alt tip de transport cereale, respective, barje sau căi ferate"

În ultimele zile, şi vremea rea a blocat portul.

Dan Dolghin – director operațiuni: „În momentul în care plouă, nu se pot opera nave în port, și acest lucru, această zi vine după alte două în care portul a fost închis din cauza vântului, timp de trei zile vremea nu ne-a ajutat"

Porturile Reni şi Izmail din Ucraina au fost recent distruse de bombardamentele ruşilor. Iar în urmă cu o săptămână a expirat acordul pentru exportul grânelor, încheiat între Ucraina şi Rusia. Astfel că ucrainenii sunt nevoiţi să exporte cerealele pe calea terestră.


VERSUS S03E01


CAMION FEST CEFIN 2023

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.