Logo

VIDEO În ce stadiu se află lucrările pe pasajele de pe Centura București

Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă
 

Pe actuala Șosea de Centură a Capitalei sunt în prezent în construcție nu mai puțin de patru pasaje rutiere, toate trei sub forma unor sensuri giratorii suspendate astfel încât intersecția să fie ridicată de la sol, iar jos șoseaua de centură și linia de cale ferată să poate traversa fără conflict de trafic. 

Cele trei pasaje de pe Centura Sud sunt în stadii avansate de execuție: Pasajul de la Domnești ar urma să fie gata în luna noiembrie, conform declarațiilor de la Transporturi, în timp ce intersecțiile Centurii București cu Șoselele Berceni și Oltenița presupun și dublarea actualei centuri pe porțiuni de câțiva kilometri de-o parte și alta a viitorului pasaj, iar finalizarea lucrărilor ar putea avea loc mai degrabă în prima parte a anului următor.

Pasajul de la Domnești - primul giratoriu suspendat care va fi deschis anul acesta
Pe 15 noiembrie ar urma să fie ziua deschiderii circulației pe Pasajul de la Domnești, cel puțin așa susține secretarul de stat în Transporturi Ionel Irinel Scrioșteanu.

Lucrările la pasajul Domnești au fost reluate în vara lui 2020, după aproape doi ani de blocaje constante. Ultima problema fusese intrarea în insolvență a constructorului principal STRACO, însă șantierul și lucrările au fost preluate în sarcina subcontractorului Tracon.


Pasajul Domnești - giratoriu suspendat - detalii tehnice


Lungime: 536 m

Cost: 91,5 mil lei

Constructor: STRACO GRUP SRL - SC COMNORD SRL - SPECIALIST CONSULTING SRL / Construcție preluată de subcontractorul TRACON

Contract semnat: 2017 (lucrări reluate în august 2020)

Termen de finalizare: 24 de luni (proiectare și execuție)

Finalizare posibilă (n.r.): Q4 2022

Stadiu la zi (august 2022): cca 78%

Pasajele de la Berceni și Oltenița


La intersecțiile Centurii București cu Șoselele Berceni și Oltenița se construiesc în prezent două alte giratorii suspendate, dar se lucrează și la dublarea actualei centuri pe porțiuni de câțiva kilometri între aceste pasaje. Lucrările sunt destul de avansate, însă ele au totuși șanse destul de mici să fie gata până la finalul acestui an, deși termenul de execuție era de 24 de luni, iar lucrările au debutat fix în urmă cu doi ani.
Lărgire pe sectorul DNCB DN2 - A2 și giratoriu suspendat la Cernica
Cel mai întârziat pasaj de tip giratoriu suspendat se află la intersecția Șoselei de Centură cu DJ301(Șoseaua Cernica).

Pasajul e parte a unui contract mai mare ce prevede extinderea la patru benzi a celor 11,5 km dintre DN2 și A2. Contractul, semnat cu italienii de la Tirrena Scavi în 2020, avea termen de finalizare 15 luni. Cu multe probleme ce au ținut de proiectare și relocare de utilități, lucrările sunt mult întârziate în prezent, iar șantierul pe alocuri pare mai degrabă abandonat... (hotnews)

Copyright © Tirmagazin.ro. Toate drepturile rezervate.